Z dniem 1 lipca 2025 roku wprowadzone zostaną nowe obowiązki dotyczące e-Doręczeń dla przedsiębiorców zarejestrowanych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Wszyscy przedsiębiorcy, którzy zarejestrowali swoją działalność do 31 grudnia 2024 roku, będą zobowiązani do podania adresu do e-Doręczeń w trakcie pierwszej dokonanej aktualizacji wpisu. Przepisy nakładają również obowiązek dla nowych przedsiębiorców, którzy rejestrują działalność od 1 stycznia 2025 roku. Warto poświęcić czas na wcześniejsze załatwienie tej sprawy, aby uniknąć problemów związanych z rejestracją.
Na mocy nowych przepisów, przedsiębiorcy zarejestrowani do końca 2024 roku będą musieli mieć adres do e-Doręczeń od 1 października 2026 roku. Oznacza to, że przedsiębiorcy będą zobowiązani do działania już przy pierwszej aktualizacji danych, takiej jak zmiana, zawieszenie, czy wznowienie działalności. Cały proces związany z utworzeniem adresu e-Doręczeń może trwać kilka dni, dlatego istotne jest, aby nie zostawiać tego na ostatnią chwilę.
Wniosek o założenie adresu do e-Doręczeń można złożyć osobiście w urzędzie gminy lub skorzystać z możliwości złożenia wniosku online. Aby zalogować się do portalu Biznes.gov.pl, przedsiębiorcy muszą posiadać profil zaufany lub e-dowód. Szczegóły dotyczące procedury rejestrowania adresu do e-Doręczeń zostały opisane na dedykowanej stronie internetowej oraz na portalu rządowym, co ułatwia przedsiębiorcom przyswojenie niezbędnych informacji i przepisów.
Źródło: Urząd Miasta Józefów
Oceń: Nowe obwiązki dla przedsiębiorców dotyczące e-Doręczeń
Zobacz Także